60-year-old Harvard Summer School Diary in Google Translate (18) Sketch of classmates in group discussion

 

2004/07/04 (Sun)

 

In group discussions, students are expected to understand the basic articles and sentences in advance and actively exchange opinions in class.

 

However, this expectation is too heavy for me to belong to the second level from the bottom, and I can't say much about the attitude of my classmates, but I sketched out those who impressed me.

 

① People who interfere with the progress of the lesson

 

One classmate raised his hand at the beginning of the lesson and asked endlessly about the incomprehensible vocabulary of the text on which the discussion was based, hindering the progress of the lesson.

 

② Those who do not participate in the discussion at all

 

One classmate never participated in a group discussion and was busy writing something in his notebook.

 

③ A person who reports his / her own opinion instead of the team's opinion

 

One person was reporting his opinion when he should report the results of the group discussion to the class on behalf of the team.

 

f:id:K-sako:20210614095612j:plain

 

グループディスカッションでのクラスメートスケッチ

2004/07/04(日)

 

グループディスカッションでは、受講生は事前にベースとなる記事や文章を理解して、授業では活発に意見交換する事が期待されている。

 

しかし、この期待は、私が属するレベルがボトムから2番目だと重すぎて、私自身がクラスメートの姿勢にあれこれ言えないが、しかし、印象に残った人たちをスケッチしてみた。

 

①授業の進行を妨げる人

 

あるクラスメートは、授業開始時に挙手して、議論のベースとなる文章の理解できない語彙について延々と質問して授業の進行を妨げていた。

 

②ディスカッションに一切参加しない人

 

あるクラスメートはグループディスカッションに一切参加せず、自分のノートにせっせと何かを書き込んでいた。

 

③チームの意見ではなく自分の意見を報告する人

 

ある人は、グループディスカッションの結果を、チームの代表としてクラスに報告すべきなのに、自分の意見を報告していた。