My little trouble (8) poor handling of eggs

Eggs are indispensable ingredients for my dining table, but I have not treated eggs nicely as one time.

I already wrote that the staple of my lunch is rice with raw eggs,
http://d.hatena.ne.jp/K-sako+eigo/20180509/1525826284 # c

When I break the raw egg on a bowl with rice, the white body drips from the break of the egg and it smudges the edges of the bowl, or pollutes the cooking table.

Every time I do it in a hurry and clean up.

Then, in terms of boiled eggs, in most cases, a soft white body sticks to the inside of the shell of the egg, or a crushed shell pierces through the white body, until it enters my mouth.

Can someone tell me how to treat good eggs.


私の小さな悩み(8)卵の扱いが下手

卵は私の日々の食卓に欠かせない食材だが、一度としてきれいに卵を扱った事が無い。

私の昼食の定番が生卵を乗せたご飯であることは既に書いたが、
http://d.hatena.ne.jp/K-sako+eigo/20180509/1525826284#c

私がご飯を盛った碗の上で生卵を割ると、卵の割れ目から白身がしたたり落ちて飯碗の縁を汚すか、あるいは調理台を汚す。

そのたびに私は大慌てで後始末をする。

ならば、ゆで卵はどうかと言えば、殆どの場合、卵の殻の内側に柔らかな白身が張りつくか、砕けた殻が白身に突き刺さって、私の口に入るまで一騒動になる。

誰か私に上手な卵のな扱い方を教えて下さい。