My little trouble (3) Teeth (1) Farewell to almonds

One of my pleasures so far was to eat almonds baked in salt-free and oil-free to accompany Japanese tea.

However, one day a few months ago, when I was enjoying touching the teeth of almonds, a part of the upper anterior teeth had been chipped.

So I ran into a dentist and chose free medical examination, so treatment costs were quite expensive.

Today, I accompany Japanese tea, I am eating walnut baked with salt-free and oil-free, softer than almonds, but somehow touching teeth is unsatisfactory.



私のちょっとした悩み(3)歯(1)さらばアーモンド

これまでの私の楽しみのひとつは、日本茶のお伴に無塩・無油で焼いたアーモンドを食べることだった。

しかし、数ヶ月前のある日、私がアーモンドの歯触りを愉しんでいた時に、上の前歯の一部が欠けてしまった。

そこで私は歯科医に駆け込み自由診療を選んだ為に治療費が結構高くついてしまった。

今では、日本茶のお伴に、アーモンドよりも柔らかい無塩・無油で焼いたクルミを食べているが、何だか歯触りが物足りない。