My little trouble (2) limb nail

Is it related to a decrease in the water content in the body accompanying aging? The nails of the limbs became hard, and nail clippers were not easy for me.

And, when I neglect nail clippers, sometimes I unconsciously hurt my face and arms at the tip of my nail.

In addition, when wearing a sock of exact size, the nails that were pressed by the socks and rounded got into the skin of the finger, causing pain.

So I diagnosed the dermatology, but the advice of the doctor was "to wear big socks".


私のちょっとした悩み(2)手足の爪

加齢に伴う体内水分の減少が関係しているのか手足の爪が硬くなり、私にとって爪切りはたやすくなくなってきた。

そして、私が爪切りを怠ると、手指の爪の切っ先で無意識に顔や腕を傷つけることもある。

さらに、ぴったりサイズの靴下を履くと、靴下に圧迫されて丸くなった爪が指の皮膚に食込んで痛みが生じるようになった。

そこで私は皮膚科を診断したのだが、医師のアドバイスは「大きめの靴下を履くように」だった。