Book invites me

I wanted to write an English blog suddenly when I was 74 years old, and I thought that I had no choice but to use translation software to start immediately without my English ability.

If so, I thought that I should read the automatic translation software guidebook, I checked many computer related books at a large bookstore near Tokyo station, but finally I could not find a book that looks like that.

Instead, there was a book that attracted my attention from the bookshelf.
I bought the book after passing through the several pages.
Because I had a feeling that it seemed to give me something new perspective.

The translation book is "TOTAL RECALL How the E-Memory Revolution Will Change Everything" by Gordon Bell and Jim Gemmel.

私は74才を直前にして突然英文ブログを書きたくなり、私の英語力がなくてもすぐ始めるには翻訳ソフトを活用するしかないと思った。

そうであれば自動翻訳ソフトガイドブックを読むべきだと考え、私は東京駅近くの大型書店で数多のコンピュータ関連書をチェックしたのだが、遂にそれらしき本を見つけることは出来なかった。

その代わりに、書棚からしきりに私の注意を惹く本があった。
私はその本を数ページ目を通した後でそれを買った。
何か新しい視点を与えてくれそうな予感がしたから。

その翻訳本は「TOTAL RECALL How the E-Memory Revolution Will Change Everything」by Gordon Bell and Jim Gemmel。